glow
logo
img1

Vă doriţi să rămâneţi însărcinată? Dacă răspunsul este da, atunci ar trebui să adoptaţi obiceiuri sănătoase şi să renunţaţi la cele dăunatoare.
Alimentaţia sănătoasă nu numai că pregătește corpul pentru sarcină, ci poate chiar influenţa fertilitatea. Iată câteva recomandări dacă vă doriţi o sarcină:

• Căutaţi să aveţi o greutate normală. Atât greutatea foarte scăzută cât şi obezitatea pot să afecteze ciclul ovulator şi să aibă un impact negativ asupra fertilităţii. Corpul femeii produce estrogen la nivelul ovarelor şi al ţesutului adipos. La femeile subponderale nu este produs suficient estrogen în celulele adipoase, pe când la femeile obeze se produce estrogen în exces. În ambele cazuri balanţa hormonală este perturbată, cu scăderea fertilităţii.
• Atenţie la suplimentele alimentare despre care se crede că au un efect benefic asupra fertilităţii, dar care nu au fost suficient studiate. Prea puţine se cunosc despre riscurile şi beneficiile anumitor minerale, vitamine şi ierburi şi cum pot influenţa dezvoltarea fătului.
• Dacă aveţi dificultăţi în a rămane însărcinată nu ezitaţi să solicitaţi ajutorul medicului pentru stabilirea cauzei şi găsirea unei soluţii terapeutice.

Un loc special în alimentaţia sănătoasă înainte de sarcină îl ocupă folatul sau produsul sintetic numit acid folic(din grupul vitaminelor B). De ce este atât de important? Folatul este esenţial pentru dezvoltarea tubului neural, care se transformă în creierul și măduva spinării la făt. Femeile care consumă suficient acid folic în săptămânile precedând concepţia cât şi în primele 3 luni de sarcină, pot reduce semnificativ riscul defectelor de tub neural. Experţii in nutriţie recomandă un aport de 400 micrograme de acid folic din alimente fortifiate, suplimente vitaminice sau din cele două, în plus faţă de folatul care se găseşte în mod normal în alimente(citrice, vegetale cu frunze verde închis, nuci, legume, ficat). Totuşi, atenţie la acidul folic în exces(peste 1000 micrograme), care poate ascunde simptomele anemiei prin deficit de vitamina B12.

Înainte de a ramane însărcinată renunţaţi la obiceiurile nocive: fumat, consum de alcool sau de droguri. Acestea pot avea efecte nocive asupra produsului de concepţie înca din primele zile ale dezvoltării sale.
Atenţie la medicamentele şi suplimentele pe care le puteţi lua fără prescripţie medicală de la farmacii. Şi acestea pot afecta sarcina. Nu luaţi medicamente sau suplimente fără acordul medicului care vă urmăreşte evoluţia sarcinii!
Se recomandă să aveţi o activitate moderată zilnică pentru a fi in formă pe parcursul sarcinii.


  • fb
  • twitter
  • linkedin
  • wordpress
Dr. Gönül Iusein © 2014 | All rights reserved   *designed by Bianca Ene
close button
close button

logo
glow

 BINE AȚI VENIT

line

În căutarea zilnică de răspunsuri la întrebări diverse, oamenii apelează tot mai frecvent la informaţia disponibilă în mediul on-line. Putem accesa informaţii variate: de la cum să croşetăm la cum să construim o casă, de la cum să gătim precum cei mai buni bucătari ai lumii la cum să învăţăm o limbă străină sau să cântăm la un instrument. Lista e mereu deschisă, atât timp cât există oameni care împărtăşesc cunoştinţele lor cu o lume întreagă. Iniţiativa este una lăudabilă, căci cunoaşterea înseamnă putere, înseamnă independenţă, înseamnă posibilitatea unei evoluţii permanente.

Am creat acest site ca să vin în ajutorul celor interesaţi atât de subiectul vast al diabetului zaharat, cât şi de cel al nutriţiei. Ţin să mărturisesc că motivele care m-au determinat să pornesc acest proiect destul de ambiţios nu sunt întru totul altruiste, ba din contră, căci sper ca astfel să fiu cel puţin la fel de motivată ca până acum să citesc literatura de specialitate, să fiu la curent cu ultimele noutăţi şi astfel să pot oferi informaţii cât mai corecte.

Problema principală o reprezintă totuşi faptul că informaţia nu este mereu corectă. O atenţie deosebită trebuie acordată surselor de unde ne luam informaţiile. Din păcate, ca şi în alte domenii, în domeniul medical on-line beneficiem de prea puţine informaţii corecte, coerente, adaptate la actualităţile ştiinţifice, bazate pe studii atent controlate.
Nu rareori accesăm diverse site-uri care par să ne ofere răspunsuri la întrebările noastre, dar care se dovedesc a fi superficial făcute, cu traduceri inexacte ale unor articole scrise în limbi de circulaţie internaţională, cu autori necunoscuţi, pe care e destul de greu să îi atenţionezi pentru cele scrise.

Vă invit să citiți articolele deja postate și în cazul în care aveți întrebări puteți oricând să mă contactați. Dacă deja aveți un diagnostic sau doriți o consultație, puteți oricând să vă programați la o întâlnire, unde putem discuta un plan de tratatment care vi se potrivește. Pentru a fi mereu la curent cu ultimele noutăți puteți vizita blogul meu.

image02

glow
close button

CALCULATOR DE GREUTATE

line
Înălțime (în cm):   
Greutate (în kg):   
Vârstă (în ani):     
Bărbat     Femeie
glow
close button

LINK-URI UTILE

line